Як керувати емоціями.
Події, що відбуваються в Україні, безумовно, зачіпають кожного з нас. Тривога, невпевненість у своєму майбутньому, переживання за близьких людей – це емоції, що супроводжують нас щодня. Кожен бореться з негативними емоціями як вважає потрібним: хтось вважає за краще знати якнайменше і абстрагуватися від ситуації, а хтось, навпаки, активно вивчає інформацію та намагається впливати на події. Правильного шляху «боротьби» із негативними емоціями не існує. У кожного він свій, який допомагає саме йому. Тож як керувати емоціями? Пропоную розглянути ще один метод. Впоратися з емоціями нам може допомогти їх аналіз та градація. Недарма ж кажуть, що для того, щоб зрозуміти ситуацію, потрібно її прийняти та осмислити.
Відповідно до часових рамок, ми можемо градувати наші емоції щодо минулого, сьогодення та майбутнього. Наприклад, таку емоцію, як смуток, можна зарахувати до минулого. Адже цю емоцію ми відчуваємо, загалом, згадуючи минулі події, плани, які не відбулися, шкодуючи про якісь вчинки.
До сьогодення відносяться такі емоції, як гнів і радість, до майбутнього – страх (ми боїмося невідомого чи того, на що не можемо вплинути у майбутньому).
Отже,
Емоції минулого: сум, смуток, сором, подяка, вина, обурення, агресія, образа, скорбота.
Емоції сьогодення: гнів, радість, захоплення, переляк, збентеження, огида, розгубленість, сміх.
Емоції майбутнього: страх, азарт, надія, хвилювання, наснаги, інтерес, цікавість, тривога.
Чи впливають наші емоції на нашу продуктивність? Безперечно! Чи знайома Вам ситуація коли Ви, із завидною періодичністю, аналізуєте свою діяльність і складаєте список справ, але не виконуєте нічого із задуманого? Це триває знову і знову, і у Вас складається враження, що Ви біжите замкненим колом? Чому це відбувається? Чому у нас так добре виходить планувати справи, але не виходить їх виконувати? Проблема в тому, що ми не беремо до уваги важливий чинник — не враховуємо та не плануємо своїх емоцій.
Системи продуктивності рідко враховують емоційний чинник.
А емоції — це одна з основ усіх наших вчинків і її не можна ігнорувати. Така сутність людини - коли стикаються думки та почуття, останні майже завжди виграють. Чи можемо ми протистояти своїм емоціям? Ні. Якщо грубо і прямолінійно придушувати свої емоції ми можемо потрапити у пастку та посилити їх. Продуктивно керувати емоціями означає враховувати їх (передбачати) під час планування наших дій. Думки потрібні нам, щоби скласти план дій, але щоб виконати його, потрібні емоції.
Як ми можемо запланувати продуктивні емоції.
Емоції минулого.
Чи є сенс концентрувати себе на емоціях минулого і брати їх до уваги при плануванні своїх дій у майбутньому? Чи допоможе нам відчуття образи чи вини продуктивно діяти у майбутньому? Ні. А подяки? Швидше за все, також ні, оскільки віддячивши (виконавши якусь дію одноразово), ми закриємо для себе цю емоцію. Вважаючи її виконаною, ми зможемо бути продуктивними протягом тривалого часу. Отже, щодо емоцій минулого слід вибрати тактику - зрозуміти, прожити, зробити правильні висновки і забути.
Емоції сьогодення
Чи можуть бути продуктивними емоції, які ми відчуваємо зараз? Психологи стверджують, що емоції сьогодення тривають лише кілька хвилин. Вони дуже швидко схильні перетворюватися в емоції минулого чи майбутнього. Наприклад, гнів може трансформуватися в агресію щодо того, чим був викликаний гнів, або в тривогу про наше майбутнє через ситуацію, що склалася. При плануванні, емоції сьогодення не вдасться враховувати. Наше завдання перевести емоції сьогодення у продуктивні емоції майбутнього.
Емоції майбутнього.
Вся наша робота щодо планування емоцій має бути сконцентрована на наших емоціях майбутнього. Найбільш продуктивними емоціями є: інтерес, цікавість та азарт. Саме вони допоможуть нам досягти поставлених завдань та безперервно самовдосконалюватись.
Плануючи свій список завдань, і працюючи над емоціями сьогодення беріть до уваги такі аспекти:
Завжди знаходите в задачі незвідане для Вас. Те, що викликає у вас цікавість та інтерес. Не ставте собі «надзадач». Завдання має викликати у Вас азарт і наснагу, але в жодному разі не страх.
Залишайтесь позитивними! Відстежуйте процес виконання свого завдання та радійте подоланню проміжних етапів виконання цілі. Заохочуйте свої перемоги.
Обов'язково! Обов'язково нагороджуйте себе за виконане завдання! Особистий інтерес та очікувана винагорода — це найпотужніші мотиваційні фактори, що впливають на повну віддачу та залученність до роботи. Ці чинників складають 75% особистої мотивації людини і стимулюють особистий розвиток. Нагородою може бути: довгоочікувана чи спонтанна поїздка, покупка (подарунок собі). Все що завгодно з того, що приносить Вам радість.
Більше спілкуйтеся з тими людьми, на яких Ви хочете бути схожими. Переймайте знання та якості, які Вам необхідні. Заряджайте енергією та позитивним мисленням від Вашого оточення.
P.S.: Ми можемо допомогти Вам планувати так, щоб це мотивувало співробітників
А також, допоможемо Вам підтримувати продуктивний настрій в компанії
Comments