Бонуси не працюють.
Чому співробітники не прагнуть заробити більше та програми матеріальної мотивації не працюють. Давайте розберемося чому бонуси не працюють і не виконують свого основного призначення - мотивувати працівників.
У своїй діяльності я стикалася з тисячею та однією причиною. Але, я маю лідерів хіт-параду, сформованого за результатами моїх комунікацій з клієнтами за останні роки. 1. Цілі звучать як гасла: "Ми всіх переможемо і всього досягнемо", "Ось ще трохи натиснемо і буде всім щастя", "П'ятирічку за два роки" і т.д. Що поганого у гаслах, окрім того, що ми це вже проходили? Вони абстрактні (ні про що конкретно) та примітивні (грубо, але можливо це убереже Вас від їх використання). Свідомлений співробітник запитає, де в цьому блаженстві його участь і куди безпосередньо натискати. Будьте готові до цього.
2. Співробітник не впливає на показники, що внесені до його мотиваційної програми / бонусної системи. І, таким чином, все, що відбувається за фактом, для нього є лотереєю (виграю, не виграю). Для співробітника логічно перенаправити свої зусилля в інше русло, яке він вважає менш ризикованим. 3. Надто великий стрибок при розробці показників ефективності (KPI) на цій посаді. Наприклад, вчора отримував бонус за кількість зроблених дзвінків, а сьогодні - відсоток від прибутку. Підсумок, як у попередньому пункті: співробітник, який не зможе оцінити свою участь у цьому показнику, перенаправить свої зусилля на менш ризикований напрямок діяльності.
4. Усі за одного. Ця ситуація зустрічається, коли програми розроблені з урахуванням рівня посад, але без прив'язки до професійної діяльності. Наприклад, усі керівники відділів отримують однаковий розмір бонусу за виконання плану продажу. Незалежно від впливу на цей показник. Просто тому, що: а) тоді в компанії є з чого платити бонус усім; б) позиція керівника: "Вони для мене всі рівні, навіщо ускладнювати".
5. Бонусна програма не відповідає стадії розвитку підприємства.
Перед розробкою бонусної програми дайте відповідь собі на питання: Що ми робимо зараз: завойовуємо ринок або систематизуємо процеси? Для нас зараз важливі кількісні показники чи якісні?
Робіть саме на цьому акцент у бонусній програмі для працівників. Це був мій хіт-парад. А у Вашій компанії працюють бонусні програми? Вони мотивують ваших співробітників? Якщо Ваша компанія має бонусну програму, але вона не дає очікуваного результату, недостатньо мотивує Ваших співробітників - ця послуга для Вас.
Будемо раді співробітництву!
Comments