Цілі в бізнесі: як підтримувати мотивацію.
Одним з питань, яке мені задають власники та топ-менеджери компаній більше 10 років є:
Як визначити цілі для різних відділів компаній так, щоб вони мотивували всіх?
Чому вони задають це питання HR, а не, наприклад, Фінансовому директору - адже, бізнес це про гроші. Або Директору з продажу чи маркетингу - адже це про ринок, який так хочеться всім завоювати.
Швидше за все тому, що керівники підрозділів формують план діяльності свого відділу і не завжди розуміють ситуацію в інших структурних підрозділах компанії (це не їх зона відповідальності).
А от персонал є у всіх відділах і доводиться консолідувати плани саме через людей.
Щоб там не було, але цілі в бізнесі важливі.
Багато хто вже знає про аналогію з футбольною командою при формуванні цілей. Якщо б гравці не знали, що кінцева мета гри забити більше голів супротивнику, вони б швидше за все, після марних спроб з'ясувати цілі гри (адже їх не має) просто заради задоволення б бігали по полю. Або б вигадали свої цілі і створили нову гру (у кращому випадку).
Я знаю керівників компанії, які мені говорили, що цілі не важливі, головне щоб співробітники були захоплені роботою тут і зараз, були в потоці, отримувати задоволення від процесу.
Зараз вони ж кажуть про те, що працівники взагалі повинні радіти, що хоч якась робота у них є.
Як думаєте чи мотивовані в таких компаніях співробітники?
Впевнена, що ні. В кращому випадку - їм байдуже, в гіршому - вони саботують все що можуть і шукають іншу роботу.
Що потрібно робити, щоб цілі мотивували?
По-перше,
Потрібно визначити цілі.
Для мотивованості команди не має особливої різниці, який метод ви виберете для окреслення цілей.
Це може бути консолідація цілей всіх відділів і визначення загальної цілі-мрії на їх основі, або ваше особисте бачення цілей, як власника бізнесу. Навіть, якщо зараз основна ціль для вашого бізнесу вижити - це також ціль. На цьому етапі важливо інше -
Цілі повинні бути.
По-друге,
Щоб зберегти мотивованість команди потрібно регулярно доводити до них цілі і поточну ситуацію з їх досягненням. Особливо важливо це зараз, коли ситуація може змінюватися щогодини.
Змінювати цілі - допустимо, не консолідувати роботу по їх досягненню - ні.
По-третє,
Цілі повинні бути релевантними, зрозумілими і досяжними. Не достатнього мріяти і вірити в них самому.
Треба щоб в них повірили всі співробітників залучені до їх виконання. Тож, не забувайте про всі прийняті і доступні в Вашій компанії шляхи комунікацій.
Комунікації щодо цілей повинні бути постійними.
Якщо комунікації щодо цілей в компанії розвинені на достатньому рівні, співробітники не втратять концентрації на них та будуть вважати їх більшими за обставини.
Не втрачайте можливостей досягнути Ваших цілей!
А ми з радістю проконсультуємо і допоможемо Вам у цьому.
Віримо в Україну!
Comments