Ринок праці: розрив бажаного та дійсного
За останні 10 років бізнес настільки змінився, що порівнювати бізнес-процеси окремо взятої компанії 10 років тому і зараз просто не має сенсу. Кардинальні зміни відбулися практично у всіх операційних функціях компаній. Продаж перестав фокусуватися на індивідуальну комунікацію і став носити технологічний характер. Компанії намагаються вибудовувати комунікації з клієнтом у всіх можливих джерелах, де може бути їх клієнт. Створюють для клієнта емоційну історію його взаємодії з продуктами та послугами компанії.
Фінанси відійшли від фокусу спрямованого на облік існуючих та запланованих показників і дедалі більше орієнтуються на прогнозування та інвестиційний менеджмент. Функція управління персоналом давно вийшла за рамки підбору персоналу та кадрового діловодства, перестала бути компетенцією окремо взятих людей у компанії та перетворилася на must have для менеджерів та індивідуальною ціннісною пропозицією компанії (EVP) для співробітників.
Підходи у маркетингу змінюються чи не щороку. Від текстів про продукти та акцент на PR, ми дійшли до того, що маркетинг не просто спілкується з ЦА, а створює цю ЦА. Формує послідовників релігії компанії. І це лише те, що на поверхні. Це не локальні, а глобальні ціннісні зміни у кожній із функцій бізнесу і, як наслідок, повна трансформація бізнес-процесів.
Ринок праці розриває від того, який набір компетенцій, знань і навичок повинен мати ефективний співробітник.
Не дивно, що кожна функція йде у вузьку спеціалізацію. Раніше ми саркастично посміхалися, дивлячись на європейський ринок праці і говорили: "Як вони так можуть? У них, якщо ти вмієш забивати цвяхи, то нічого не розумієш у шурупах. Ось наші люди вміють все!" Тепер ми зрозуміли. Вони просто пережили трохи раніше те, що ми переживаємо зараз.
Що робити співробітнику?
Як наздоганяти ринок праці та не випадати з необхідних навичок? Насамперед, виберіть спеціалізацію у своїй професії. Це не означає, що ви повинні забути про глобальні тенденції та перестати відстежувати нововведення. Але вглиб копати треба в чомусь одному. І копати самостійно. Тільки самостійне навчання максимально відповідає Вашим інтересам.
Що робити бізнесу? Насамперед, перестати шукати майстрів на всі руки. Навіть менеджери першого рівня мають свою первинну спеціалізацію. Хтось виріс із продажу, хтось із фінансів, хтось із логістики тощо. Їх бекграунд саме в цих функціях.
А також, у зв'язку із ситуацією на ринку, зараз необхідно фокусувати свої пошуки не на попередньому аналогічному досвіді, а на реальних знаннях кандидата, особистих якостях та потенційній здатності виконати заплановані завдання.
Будемо раді спіробітництву!
Comments