Компанії змінюють організаційні структури.
45% керівників підприємств Східної і Центральної Європи та 40% у всьому світі вважають, що їхні компанії не будуть економічно життєздатними через десять років, якщо вони продовжуватимуть діяти, як зараз. Такі дані наведені в результатах щорічного опитування CEO від компанії PwC.
Найбільших змін в організаційних структурах в Україні зазнають компанії в таких секторах бізнесу:
Технологічні компанії та e-commerce.
Тут компанії активно адаптуються до швидких змін на ринку. Е-commerce підприємства посилюють свою присутність на міжнародних платформах (Etsy, Amazon тощо) для розширення своєї клієнтської бази. Технологічні компанії зосереджуються на кібербезпеці через зростання кількості кібератак.
Фармацевтичні компанії та медичний сектор.
Компанії в цій галузі змінюють організаційні структури, щоб відповідати вимогам регуляторів, адаптуватися до ринку, забезпечувати зростаючий попит на медичні послуги та засоби в умовах війни.
Фінансові установи та компанії.
Банки та інші фінансові установи адаптують свої структури для можливості цифрових трансформацій, зменшення витрат та операційних ризиків, поліпшення обслуговування клієнтів та підвищення гнучкості в умовах економічної нестабільності.
Виробничі компанії.
Виробничі та будівельні підприємства змінюють свої організаційні структури, щоб краще управляти ланцюгами постачань та забезпечувати безперервність бізнес-процесів в умовах зростаючих логістичних ризиків і проблем.
Роздрібна торгівля та компанії, що надають послуги.
Ці компанії змінюють свої організаційні структури під впливом зміни попиту на їх продукцію та задля оптимізації процесів обслуговування клієнтів. Вони впроваджують нові канали продажу та змінюють підхід до маркетингу та клієнтської підтримки.
Наразі, компанії в Україні змінюють свої організаційні структури задля:
Забезпечення стійкості та адаптивності бізнесу в умовах війни. Гнучка організаційна структура дає змогу компаніям швидко адаптуватися до зміни ринку та обставин, швидше приймати рішення, оперативно реагуючи на зміни у постачаннях або клієнтському попиті.
Мінімізації ризиків пов’язаних з соціальними викликами. Організаційні структури, які забезпечують більшу автономію підрозділів або команд, сприяють швидшому реагуванню на викликі та мінімізації ризиків, пов'язаних з соціальними викликами. Наприклад, коли якась функція випадає з командної взаємодії або змінюється. Децентралізація робочих повноважень дозволяє швидко реагувати на виклики, мінімізуючі ризики.
Адаптація бізнесу до глобальних стандартів та законодавства. Компанії змінювати свої організаційні структури, щоб краще реагувати на вимоги міжнародних клієнтів і партнерів. Це може включати перехід на матричну структуру управління та впровадження міжнародних стандартів, таких як ESG (екологічні, соціальні та управлінські принципи) або ISO (міжнародні стандарти якості продукції, екологічного менеджменту, безпеки праці тощо).
Впровадження нових технологій. Більшість компаній вже впроваджують цифрові рішення в процеси свого бізнесу, щоб підвищити його ефективність, конкурентоздатність та стійкість. Автоматизація, штучний інтелект та кібербезпека - це глобальні тенденції, що будуть лише посилюватись. Загалом, у найближчі 12 місяців більше 70 % компаній планують вкладати кошти в автоматизацію своїх процесів та систем, що, в свою чергу, дуже змінить їх організаційні структури (дослідження PwC).
Откже, перегляд та зміна організаційної структури має відбуватися як мінімум один раз на рік. Зазвичай, цей процес є частиною загального процесу планування.
При значних змінах у бізнесі або зовнішньому середовищі, перегляд організаційної структури є обов'язковим і невідкладним. Своєчасний перегляд структури та її гнучкість допоможе компанії залишатися конкурентоспроможною та ефективною.
Віримо в Україну!
Comments